Handelsbetingelser for Power-Rens

Gældende fra: 1. Maj 2025 

Sidst opdateret den: 1.Maj 2025

Disse handelsbetingelser gælder for alle ydelser og aftaler indgået med Power-Rens, uanset om du er privat- eller erhvervskunde. Vi anbefaler, at du læser betingelserne grundigt, da de danner grundlaget for samarbejdet mellem dig og Power-Rens.

Ved at acceptere et tilbud, igangsætte en opgave eller gøre brug af vores serviceydelser, accepterer du samtidig disse vilkår.
Vi tager forbehold for prisændringer, tastefejl og opdateringer i indhold.

Kontakt:
📧 info@power-rens.dk
📞 25 70 19 47
🏠 Wagnersvej 7a, 2450 København SV
CVR-nr.: [indsæt CVR]

1. Tilbud, ordrebekræftelse og accept

Når du anmoder om et tilbud, sender vi det til dig via e-mail eller SMS med et link til vores eksterne tilbudsplatform, QuoteIQ. Her kan du læse og underskrive tilbuddet online. Du kan også modtage tilbuddet som PDF eller anden digital form efter aftale.

Et tilbud er gyldigt i op til 14 dage, medmindre andet fremgår. Herefter forbeholder vi os retten til at opdatere pris og vilkår i overensstemmelse med materialer, sæson eller kapacitetsændringer.

Aftalen er bindende, når du som kunde accepterer tilbuddet skriftligt eller mundtligt, og vi har fremsendt en ordrebekræftelse eller bekræftet din accept.

Vi baserer vores tilbud på oplysninger fra dig som kunde, herunder evt. opmåling via offentlige registre, satellitværktøjer og fysiske besigtigelser. Hvis det viser sig, at de faktiske forhold på din adresse afviger væsentligt fra det oplyste, forbeholder vi os retten til at genforhandle eller annullere den oprindelige pris.

Vi tilbyder gerne gratis prøverens eller fysisk opmåling, hvis du ønsker visuel dokumentation eller præcis bekræftelse af areal før arbejdets udførelse.

Power-Rens leverer udendørs vedligeholdelsesservice, herunder fliserens, algebehandling, imprægnering, fugesand og relaterede behandlinger, som fremgår af det fremsendte tilbud.

Tilbuddet specificerer hvilke ydelser, der indgår, og eventuelle tilvalg (fx imprægnering og fugesand). Det er altid den version af tilbuddet, som du senest har accepteret, der er gældende.

Vi forpligter os til at levere ydelserne i håndværksmæssig forsvarlig kvalitet, tilpasset den konkrete opgave og under hensyntagen til flisernes eller overfladens type og tilstand. Vores løsninger udføres på baggrund af vores erfaring og faglige vurdering – og altid med udgangspunkt i beskyttelse af belægningens holdbarhed og æstetik.

Priser

Alle priser opgives i danske kroner (DKK) inkl. moms, medmindre andet er angivet. Tilbudspriser kan variere baseret på:

  • Sæsonudsving

  • Adgangsforhold

  • Materialepriser

  • Særlige kundebehov

Vi forbeholder os retten til at justere priser i fremtidige tilbud og kampagner uden forudgående varsel.

Miljøtillæg

Der opkræves et miljøtillæg på 60 kr. pr. sag, som dækker håndtering og korrekt anvendelse af miljøgodkendte produkter samt energiforbrug og transport. Dette tillæg fremgår af tilbuddet.

Ved aftale om udførelse fastsættes et forventet arbejdsinterval (f.eks. mellem kl. 08.00–12.00), afhængigt af opgavens karakter og vores øvrige planlægning. Da ingen opgaver er helt ens, kan præcise ankomsttidspunkter ikke garanteres, men vi tilstræber punktlighed og kommunikation.

Opstart sker som udgangspunkt på den aftalte dato, men PowerRens forbeholder sig retten til at flytte opgaven med kort varsel i tilfælde af:

  • Uforudsete vejrforhold (frost, kraftig regn, storm m.m.)

  • Sygdom eller force majeure

  • Maskinfejl eller transportproblemer

  • Tidligere opgaver, der uventet trækker ud

I sådanne tilfælde vil kunden blive informeret hurtigst muligt, og der vil blive aftalt en ny dato eller nyt tidspunkt for udførelse.

Kunden skal sikre, at:

  • Der er uhindret adgang til arbejdsområdet

  • Området er ryddet for møbler, krukker, kabler og lignende

  • Der er adgang til vand og strøm, hvis nødvendigt (medmindre andet er aftalt skriftligt)

Såfremt arbejdsområdet ikke er klar ved ankomst, og opgaven derfor må udskydes, forbeholder vi os retten til at fakturere et opstartstillæg på op til 495 kr. inkl. moms, afhængig af situationens omfang og transportomkostninger.

4.1 Aflysning fra kundens side

Når en tid er booket og bekræftet, begynder vi at planlægge mandskab, logistik og materialer. Derfor gælder følgende ved aflysning:

Tidspunkt for aflysningGebyr (inkl. moms)
Mere end 72 timer førGratis
48–72 timer før350 kr.
24–48 timer før750 kr.
Under 24 timer før1.250 kr.
 

Aflysning skal ske skriftligt pr. e-mail til info@power-rens.dk eller via telefon på 25 70 19 47 inden for vores åbningstid.

4.2 Ændringer i tidspunkt fra kundens side

Hvis du ønsker at ændre datoen for udførelsen, gælder følgende:

  • Gratis ændring ved besked mere end 72 timer før opgaven

  • Gebyr på 350 kr. ved ændring 24–72 timer før

  • Gebyr på 750 kr. ved ændring under 24 timer før

Ved gentagne eller ubegrundede ændringer forbeholder PowerRens sig retten til at opkræve et højere planlægningsgebyr eller annullere opgaven.

4.3 Aflysning fra PowerRens’ side

Vi forbeholder os retten til at udskyde eller aflyse en opgave i tilfælde af:

  • Ekstreme vejrforhold

  • Teknisk fejl, sygdom eller anden force majeure

  • Uventede forhold på adressen, som gør det uforsvarligt at udføre arbejdet

I så fald informerer vi dig hurtigst muligt og aftaler en ny tid uden ekstra omkostninger for dig.

Medmindre andet er aftalt skriftligt, sker betaling efter arbejdets udførelse, baseret på den faktura, som tilsendes pr. e-mail.

5.1 Betalingsmetoder

Power-Rens tilbyder følgende betalingsformer:

  • MobilePay

  • Kreditkort og debetkort (via Stripe – sikkert og gebyrfrit for kunden)

  • Bankoverførsel (oplysninger fremgår af fakturaen)

Vi sender en betalingslink sammen med fakturaen, hvor du let kan betale via MobilePay eller kort. Der modtages ikke kontant betaling.

5.2 Forhåndsbetaling ved større opgaver

Ved opgaver over 30.000 kr. inkl. moms, forbeholder vi os retten til at opkræve en forudbetaling på op til 25 % af det samlede beløb ved accept af tilbud. Resterende beløb faktureres efter arbejdets udførelse.

5.3 Ved forsinket betaling

Hvis betalingsfristen overskrides, gælder følgende:

  • Rykkergebyr: 100 kr. pr. påmindelse

  • Morarente: 8 % p.a. over Nationalbankens udlånsrente

  • Inkasso: Kan iværksættes uden yderligere varsel, jf. renteloven

Ved ønske om fysisk faktura fremsendt pr. post, opkræves et porto- og administrationsgebyr på 50 kr.

5.4 Miljøtillæg

Der tilføjes et miljøtillæg på 50 kr. inkl. moms pr. opgave, som dækker energiforbrug, transport og ansvarlig anvendelse af miljøgodkendte rensemidler – i overensstemmelse med myndighedskrav.

6.1 Reklamation

Hvis du som kunde opdager fejl eller mangler ved det udførte arbejde, skal du kontakte os skriftligt på info@power-rens.dk senest 7 kalenderdage efter arbejdets udførelse. Reklamationer modtages kun skriftligt og skal være ledsaget af tydelig dokumentation (f.eks. billeder, beskrivelse og evt. faktura-/ordrenummer).

Reklamationer, der modtages efter fristen, vil blive afvist, medmindre der foreligger særlige forhold.

6.2 Begrænsning af ansvar

Power-Rens’ ansvar er begrænset til det beløb, du som kunde har betalt for den pågældende ydelse. Vi hæfter ikke for:

  • Indirekte tab (fx driftstab, tabt fortjeneste, værdiforringelse)

  • Skader forårsaget af underlagets oprindelige tilstand (fx porøse fliser, ukorrekt hældning, dårligt fugearbejde)

  • Vejrmæssige forhold eller naturlige nedbrydninger af materialer

  • Forsinkelser grundet force majeure (ekstremt vejr, sygdom, transportstop mv.)

Ved skade, hvor erstatningskrav rejses, skal det i første omgang forsøges dækket af kundens egen forsikring (indbo, bygningsforsikring mv.). Hvis kundens forsikring afviser dækning, kan sagen vurderes under Power-Rens’ erhvervsansvarsforsikring, forudsat at følgende sendes:

  • Skadesanmeldelse

  • Afslag fra egen forsikring

  • Dokumentation for skaden og erstatningskravet

6.3 Forbehold ved udførelse

Vi tager forbehold for, at særligt ældre, løse eller porøse fliser, natursten eller fuger kan tage skade ved rens, selv ved skånsom behandling. Kunden er ansvarlig for at oplyse os om tidligere skader, følsomme materialer eller særlige forhold, inden arbejdet udføres.

Som privatkunde har du i henhold til Forbrugeraftaleloven ret til at fortryde din aftale med Power-Rens inden for 14 dage efter, du har accepteret vores tilbud. Fortrydelsesretten gælder kun, hvis arbejdet ikke er påbegyndt.

7.1 Ønske om at arbejde påbegyndes hurtigt

Hvis du ønsker, at Power-Rens skal påbegynde arbejdet inden fortrydelsesretten er udløbet, skal du give dit udtrykkelige samtykke hertil ved accepten af tilbuddet (dette fremgår i tilbudsflowet).

Når du accepterer, at arbejdet påbegyndes før udløbet af fortrydelsesfristen, accepterer du samtidig, at:

  • Fortrydelsesretten bortfalder, hvis arbejdet er fuldt udført

  • Du skal betale for den del af arbejdet, der er udført, hvis du fortryder undervejs

7.2 Sådan fortryder du

Fortrydelse skal meddeles skriftligt via e-mail til info@power-rens.dk inden udløbet af de 14 dage. Vi anbefaler, at du tydeligt angiver dit navn, adresse og opgaven, du ønsker at fortryde.

7.3 Undtagelser

 

Fortrydelsesretten gælder ikke for erhvervskunder eller for serviceydelser, der er færdiggjort inden fortrydelsesfristens udløb med samtykke fra kunden.

8.1 Dataansvarlig

Power-Rens er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, du som kunde afgiver i forbindelse med vores ydelser. Vi behandler dine oplysninger i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning, herunder GDPR og den danske databeskyttelseslov.

8.2 Formål med behandling

Vi indsamler og behandler kun personoplysninger, der er nødvendige for at:

  • Udarbejde og fremsende tilbud

  • Administrere og udføre de aftalte ydelser

  • Fakturere og håndtere betalinger

  • Overholde lovgivningsmæssige forpligtelser (f.eks. bogføringsloven)

  • Kontakte dig vedrørende opfølgning, vedligeholdelse eller kundetilfredshed

8.3 Typer af personoplysninger

De personoplysninger, vi behandler, kan omfatte:

  • Navn, adresse og kontaktoplysninger

  • E-mail og telefonnummer

  • Oplysninger om den bestilte ydelse og leveringsadresse

  • Betalingsoplysninger (f.eks. ved brug af Stripe eller MobilePay)

  • Eventuelle korrespondancer og noter relateret til opgaven

Vi behandler ikke følsomme personoplysninger.

8.4 Retsgrundlag for behandling

Behandlingen af dine personoplysninger sker på følgende grundlag:

  • Kontraktopfyldelse: For at kunne levere den aftalte ydelse

  • Retlig forpligtelse: For at overholde lovgivning, f.eks. bogføringsloven

  • Legitim interesse: For at forbedre vores ydelser og kundeservice

  • Samtykke: Ved tilmelding til nyhedsbreve eller markedsføring (kan til enhver tid trækkes tilbage)

8.5 Opbevaring og sletning

Vi opbevarer dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt for at opfylde de formål, de blev indsamlet til, og for at overholde lovgivningsmæssige forpligtelser. Typisk opbevares oplysninger i op til 5 år efter sidste kontakt, medmindre andet er påkrævet ved lov.

8.6 Dine rettigheder

Du har følgende rettigheder vedrørende dine personoplysninger:

  • Ret til indsigt i de oplysninger, vi behandler om dig

  • Ret til berigtigelse af forkerte eller ufuldstændige oplysninger

  • Ret til sletning af oplysninger (”retten til at blive glemt”)

  • Ret til begrænsning af behandling

  • Ret til dataportabilitet

  • Ret til at gøre indsigelse mod behandling

  • Ret til at trække samtykke tilbage, hvis behandlingen er baseret på samtykke

Anmodninger vedrørende dine rettigheder kan sendes til info@power-rens.dk.

8.7 Databehandlere og tredjepartsmodtagere

Vi anvender betroede databehandlere til at udføre visse opgaver på vores vegne, såsom:

  • Stripe: Håndtering af kortbetalinger

  • MobilePay: Mobile betalinger

  • Hostingudbydere: Drift af vores hjemmeside og e-mailsystemer

Alle databehandlere er underlagt databehandleraftaler, der sikrer, at dine oplysninger behandles fortroligt og sikkert.

8.8 Sikkerhed

Vi har implementeret passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine personoplysninger mod uautoriseret adgang, ændring, offentliggørelse eller destruktion. Dette inkluderer:

  • Kryptering af dataoverførsler

  • Adgangskontrol og adgangsbegrænsning

  • Regelmæssig sikkerhedsovervågning og opdatering af systemer

8.9 Overførsel til tredjelande

Vi overfører ikke dine personoplysninger til lande uden for EU/EØS, medmindre det er nødvendigt og sker i overensstemmelse med GDPR’s krav om passende sikkerhedsforanstaltninger.

8.10 Klage

Hvis du mener, at vores behandling af dine personoplysninger ikke overholder gældende lovgivning, har du ret til at indgive en klage til:

 

Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Telefon: 33 19 32 00
E-mail: dt@datatilsynet.dk
Web: www.datatilsynet.dk

9.1 Formål og ydelser

PowerRens udfører professionel fliserens, som kan omfatte:

  • Kontrolopmåling og arealanalyse

  • Rensning med skånsomt tryk

  • Skumbehandling med miljøgodkendte midler

  • Imprægnering og/eller fejning af fugesand

Den præcise ydelse fremgår af det fremsendte og accepterede tilbud.

9.2 Kontrolopmåling og justering af pris

Inden arbejdet påbegyndes, foretager vi en kontrolopmåling og visuel gennemgang af arealet.

  • Fakturaen baseres altid på faktisk målt areal, medmindre andet skriftligt er aftalt.

  • Ved afvigelser på op til 10 m² eller 1.500 kr. fra tilbuddet, kan Power-Rens tilføje det til fakturaen uden særskilt godkendelse.

  • Ved større afvigelser kontakter vi kunden og indhenter samtykke, inden arbejdet fortsættes.

  • Mindstepris svarer til 40 m² samt et fast opstartstillæg, som fremgår af tilbuddet.

9.3 Forberedelse – kundens ansvar

For at arbejdet kan udføres korrekt og sikkert, skal kunden sikre følgende inden ankomst:

  • Fri adgang til arbejdsområdet og adgangsvej (port, lås mv.)

  • Vandforsyning (udendørs hane eller tilkobling indefra)

  • Tæt parkering inden for 50 meter fra arbejdsområdet

  • Rydning af fladearealer for møbler, krukker, dyr, køretøjer m.m.

  • Fjernelse af større mængder ukrudt, græs eller mos

  • Tilstrækkeligt vandtryk (min. 15 liter/minut)

Hvis arealet ikke er klargjort, forbeholder vi os retten til at opkræve et tillæg på 800 kr. inkl. moms pr. påbegyndt time for manuel rydning eller ventetid.

9.4 Hvad vi ikke kan garantere eller holdes ansvarlige for

Vi anvender skånsomme, men mekaniske rensemetoder. Af den grund gælder følgende forbehold:

  • Porøse fliser, frostskader eller svag fugning kan blive mere synlige eller forværres

  • Sort lav, olie, rust, kalk, maling og lignende kan ikke garanteres fjernet

  • Farveforskelle pga. slitage, skygge, udhæng eller carport kan fremstå tydeligere efter rensning

  • Belægningens stabilitet kan midlertidigt forringes, indtil nyt fugesand er tilført

  • Vi påtager os ikke ansvar for vandskader, tilstoppet afløb, elektronik, maling eller lignende, medmindre der er tale om direkte uagtsomhed

Vi anbefaler altid imprægnering og fejning af fugesand efter rensning for at sikre holdbarhed og stabilitet.

9.5 Indsigelser og reklamation

Indsigelser skal fremsendes skriftligt med dokumentation (gerne billeder) til info@power-rens.dk.

  • Indsigelser vedr. rens skal sendes senest 5 dage efter udførelse

  • Indsigelser vedr. fugesand eller imprægnering skal ske inden for 48 timer efter påføring, dog før næste trin udføres

  • Reklamationer behandles iht. vores generelle betingelser, jf. §6

9.6 Serviceaftale og garanti

Ved indgåelse af en serviceaftale med årlig behandling tilbyder PowerRens op til garanti mod flisepest og dybdegående lav.
Garantien gælder kun, hvis der foretages:

  • Grundig fliserens

  • Skumbehandling med Neutralon® eller tilsvarende godkendt middel

  • Imprægnering

  • Årlig vedligeholdelse via serviceplan

Serviceplanen fornyes automatisk og kan opsiges skriftligt senest 31. december året før næste behandling. Ved for sen opsigelse opkræves et gebyr på 695 kr. inkl. moms for planlægning og ressourceblokering.

10.1 Formål og ydelser

Power-Rens udfører skånsom rensning af træterrasser og relaterede træoverflader. Opgaven kan inkludere:

  • Rensning med justerbart tryk

  • Let overfladeslibning (hvis tilvalgt)

  • Imprægnering (hvis tilvalgt)

  • Kontrolopmåling og arealanalyse

Alle ydelser specificeres i tilbuddet og udføres efter bedste håndværksmæssige praksis, med respekt for materialets stand og karakter.

10.2 Kontrolopmåling og justering af pris

Inden rensningen starter, gennemfører vi en kontrolopmåling og visuel vurdering.

  • Fakturering baseres på faktisk målt areal – ikke estimatet i ordrebekræftelsen

  • Ved afvigelser på op til 10 m² eller 1.500 kr., kan vi udføre og fakturere arbejdet uden yderligere godkendelse

  • Ved større afvigelser kontakter vi dig og indhenter din godkendelse

  • Mindstepris gælder for 40 m² + opstartstillæg, medmindre andet er aftalt

10.3 Klargøring – kundens ansvar

For at arbejdet kan udføres sikkert og effektivt, er du som kunde ansvarlig for at:

  • Sørge for fri adgang til terrasse og adgangsvej

  • Sikre adgang til vand og strøm (efter behov)

  • Rydde arealet for møbler, krukker, grill, dyr og løse genstande (10 meter afstand anbefales)

  • Sørge for acceptabelt vandtryk (min. 15 liter/minut)

  • Informere os om tidligere overfladebehandlinger (olie, maling, træbeskyttelse)

Er arealet ikke klargjort, kan der opkræves 800 kr. pr. påbegyndt time for manuel flytning eller ventetid.

10.4 Forbehold og begrænsninger

Træ er et levende materiale, og vi tager forbehold for:

  • Misfarvning, ujævnhed og farvespil efter rensning

  • Rejsning af træfibre, ru overflade og splinter

  • Eksisterende råd, mørning eller strukturel svækkelse

  • Fastsiddende pletter som olie, maling, rust og fuglelort, som ikke nødvendigvis fjernes

  • Uensartet resultat, især ved tidligere efterbehandlinger eller sol/skyggekontraster

  • Vandafstrømning til nærliggende arealer, inkl. mulighed for snavs på hegn, facader, mv.

Vi kan ikke stilles til ansvar for ovenstående forhold.

10.5 Indsigelser

  • Indsigelser vedrørende rens skal ske senest 5 dage efter udførelse

  • Indsigelser vedrørende imprægnering og/eller slibning skal ske inden for 48 timer og før næste trin påbegyndes

  • Al kommunikation sker skriftligt til info@power-rens.dk med evt. billeddokumentation

10.6 Overfladeslibning

Hvis du har tilvalgt let slibning, gælder følgende:

  • Vi sliber kun vandrette flader

  • Der gives ingen garanti for fjernelse af revner, splinter eller ujævnheder

  • Let slibning anbefales, hvis du ønsker en glattere finish efter rensning – men erstatter ikke fuld afretning eller professionel gulvslibning

10.7 Brug nær vand, pool og facade

  • Vi forsøger at beskytte omkringliggende overflader, men snavs, støv og opsprøjt kan ikke undgås

  • Facader med løs maling, frostsprængninger eller afskallet overflade kan tage skade

  • Pool: Vi tager hensyn, men garanterer ikke at affald ikke havner i poolen

  • Kunden er ansvarlig for rengøring, filtre og evt. skader på pooludstyr

10.8 Vandtilførsel og afstand

  • Du betaler for brugt vand og strøm

  • Hvis din vandforsyning er mere end 50 meter fra terrassen, skal du informere os, så vi kan medbringe ekstra slanger

  • Ved manglende information kan vi afvise eller udskyde opgaven uden ansvar

10.9 Indendørs tilkobling

  • Ved indendørs opkobling på vandhane, er det dit ansvar at afdække og rydde område

  • Vi fraskriver os ansvar for vandskader, ridser, mørnede pakninger eller efterfølgende lækage

10.10 Elektronik og følsomme genstande

Du er ansvarlig for at afdække og beskytte:

  • El-installationer, robotplæneklipperstationer, overvågningskameraer mv.

  • Facader og træværk der ikke tåler fugt

  • Kabler og udstyr i nærheden af arbejdsområdet

Gælder for: algebehandling, tagrens, tagmaling og/eller imprægnering

11.1 Formål og ydelsens indhold

PowerRens tilbyder professionel tagbehandling med skånsom og miljøgodkendt tilgang. En tagbehandling kan bestå af én eller flere af følgende ydelser:

  • Algebehandling med Neutralon® eller tilsvarende godkendt middel

  • Mekanisk tagrensning

  • Imprægnering

  • Tagmaling

Ydelsens sammensætning fremgår af det fremsendte og accepterede tilbud.

11.2 Kontrolopmåling og fakturering

Inden arbejdet påbegyndes, gennemføres en opmåling og vurdering af tagarealet. Faktura baseres altid på faktisk opmålt areal – ikke estimeret.
Der gælder følgende:

  • Op til 30 m² eller 1.500 kr. inkl. moms merarbejde kan udføres uden forudgående godkendelse

  • Ved større afvigelser kontaktes kunden og ny pris aftales

  • Der gælder en mindstepris på 950 kr. inkl. moms uanset areal

  • Eventuelle tillæg for spildevandsopsamling eller adgangsforhold fremgår særskilt

11.3 Forberedelse – kundens ansvar

For at arbejdet kan udføres effektivt og forsvarligt, skal du som kunde sikre:

  • Fri adgang til alle relevante tagflader

  • At tagrender er frakoblet regnvandstønder (kan tilsluttes igen efter 3–5 dages regnvejr)

  • At du oplyser os om tagets afløbsforhold (se 11.8)

  • At der er adgang til vand (og evt. strøm)

  • At gangarealer og omgivelser er ryddet (mindst 10 m afstand)

  • At eventuelle adgangskoder, låse eller porte er forberedt

Ved manglende forberedelse kan PowerRens opkræve 800 kr. pr. påbegyndt time for manuel rydning eller ventetid.

11.4 Arbejdets udførelse og vejrforhold

Ydelser udføres kun under egnede vejrforhold:

  • Algebehandling: Udføres i tørt eller let fugtigt vejr – produktet tåler regn ca. 30 minutter efter påføring

  • Tagrens: Må ikke udføres i kraftig blæst

  • Tagmaling: Kræver tørt vejr og lav vind hele dagen

PowerRens forbeholder sig retten til at udskyde opgaven ved uhensigtsmæssigt vejr og vil informere dig hurtigst muligt.

11.5 Afgrænsning af ansvar

Tagmaterialer ældes forskelligt, og selv med skånsomme metoder kan rensning tydeliggøre slitage eller svagheder.

PowerRens påtager sig ikke ansvar for:

  • Knækkede tagsten forårsaget af tidligere frostskader eller slid

  • Vandindtrængning under tagflader (med eller uden undertag)

  • Ældre eller porøse materialer, som ikke tåler behandling

  • Misfarvning, pletter eller ujævnheder, som ikke fjernes

  • Skader ved skjulte fejl i tagets konstruktion

Vi anbefaler adgang til hus og loftrum under opgaven for evt. inspektion.

11.6 Reklamation og indsigelser

Alle indsigelser skal fremsendes skriftligt til info@power-rens.dk med evt. billeddokumentation.
Frister:

  • Algebehandling: Indsigelse kan først rejses efter 4 uger og senest 9 måneder

  • Tagrens, tagmaling og imprægnering: Indsigelser skal fremsendes inden for 48 timer og før næste behandling påbegyndes

11.7 Tagmaling og imprægnering

Ved påføring gælder følgende:

  • Overfladen må ikke betrædes før fuldstændig tørring

  • Der gives ingen garanti mod farveforskelle eller pletvis dækning, da underlagets absorptionsgrad varierer

  • PowerRens stiller ikke farveprøver – kunden er ansvarlig for farvevalg

11.8 Spildevandsopsamling

Hvis dit tag er tilkoblet separat regnvandskloak, er spildevandsopsamling obligatorisk ved algebehandling og rensning. Dette indebærer:

  • Afpropning af tagrender

  • Opsamling og transport til genbrugsplads

Tillæg fremgår af tilbud. Hvis du ikke informerer os om afløbsforhold, antager vi separatkloak og opsamler efter miljøkrav.

11.9 Andet ansvar og forhold

PowerRens kan ikke holdes ansvarlig for:

  • Tilstoppede kloakker pga. skidt eller vand

  • Skader på tagudstyr (antenner, tagvinduer, solceller), medmindre uagtsomhed dokumenteres

  • Poolforurening ved tagrens tæt på pool – kunden skal sikre overdækning

  • Tilstødende facader eller hegn der tilsmudses – vi afskyller med lavtryk, men rester kan forekomme

Gælder for rensning af facader med eller uden efterbehandling, herunder imprægnering

12.1 Ydelsens indhold og formål

PowerRens tilbyder professionel rensning af facadebeklædning på murværk, beton, træ eller puds. Rensningen udføres skånsomt med vand og specialudstyr, og kan suppleres med:

  • Skumbehandling (algebehandling)

  • Imprægnering

  • Nedvask af tilstødende overflader

  • Let afskylning af vinduer eller glasfacader (mod tillæg)

12.2 Opmåling og fakturering

Før arbejdet påbegyndes, foretages en kontrolopmåling. Fakturering baseres altid på det faktiske målt areal.

  • Ved afvigelser på op til 30 m² eller 3.500 kr. inkl. moms, udfører vi arbejdet uden særskilt godkendelse

  • Ved større afvigelser kontakter vi dig for godkendelse

  • Mindstepris svarer til 80 m² + opstartstillæg

  • Din ordrebekræftelse fungerer som et estimat, ikke en fast pris

12.3 Klargøring – kundens ansvar

Du skal som kunde sikre følgende før ankomst:

  • Fri adgang til facade og adgangsveje

  • Ryddet areal (min. 10 m afstand) for møbler, køretøjer, planter m.m.

  • Tæt parkering til facaden (max. 50 meter)

  • Vandforsyning (udendørs eller indendørs)

  • Minimum 15 liter vand/minut

  • Evt. strømtilkobling (ved specielt udstyr)

  • Alle vinduer, døre og luftspjæld skal holdes lukkede

  • Meddel os kontaktperson og evt. særlige hensyn

12.4 Ansvarsfraskrivelse og materialeforhold

PowerRens kan ikke stilles til ansvar for:

  • Skader på porøs eller mørnet facadebeklædning

  • Afskalning, løstsiddende maling eller puds

  • Vandindtrængning i konstruktionen, selv ved skånsom rens

  • Pletter og misfarvninger, herunder rust, maling, fugleklatter og olie

  • Farveforskelle og ældning af overflader under udhæng eller bag skygge

  • Indbrændte alger og lav, som ikke fjernes ved mekanisk rens

Vi kan ikke garantere ensartethed i resultatet – det afhænger af facadens tilstand.

12.5 Vejrforhold og udsættelse

Facaderens kan udføres i let regn.
Imprægnering kræver tørt vejr og tør overflade.
Blæsevejr kan forhindre brug af lift.
Ved dårlige forhold udskyder vi arbejdet og kontakter dig hurtigst muligt.

12.6 Reklamation og frister

Skriftlig reklamation sendes til info@power-rens.dk med billeder og beskrivelse.
Frister:

  • Ved rens: senest 48 timer efter behandling, og inden evt. imprægnering påføres

  • Ved imprægnering: senest 48 timer efter påføring

  • Reklamationer vurderes individuelt og udbedres efter kapacitet

12.7 Vask og afdækning af tilstødende overflader

Vi skyller facader, hegn og flader af med lavt tryk efter rensning.
Dog kan der stadig være rester af snavs og alger, som ikke umiddelbart fjernes.

  • Ved brug af Neutralon® på glas og blanke flader kan der opstå midlertidigt “film” eller skjolder

  • Disse forsvinder typisk ved regn og sol, og er ikke reklamationsberettiget

  • Ekstra vinduesvask med demineraliseret vand tilbydes mod tillæg

12.8 Indvendig opkobling

Hvis vi skal bruge indendørs vandhane, er du ansvarlig for afdækning og ryddelighed.
PowerRens kan ikke holdes ansvarlig for:

  • Ridser, lækage, mørnede pakninger

  • Snavs eller vandskader indendørs

  • Eventuelle problemer med VVS-udstyr efter opkobling

12.9 Adgang, el og rækkevidde

Vi medbringer 50 meter vandslange og 50 meter trykslange. Ved længere afstand kræves særskilt aftale.
Strømforbrug betales af kunden. Ved manglende adgang kan vi afvise eller udsætte arbejdet.

12.10 Rydning og merarbejde

Hvis området ikke er ryddet, forbeholder vi os retten til at opkræve 800 kr. pr. time inkl. moms for rydning.
Eventuelle ekstra opgaver som afdækning, reparationer, fugeudskiftning m.m. udføres ikke, medmindre særskilt aftalt og prissat.

Gælder for rensning af tagrender, herunder inspektion, fjernelse af løst materiale og evt. kamerakontrol

13.1 Ydelsens indhold og metode

PowerRens tilbyder professionel tagrenderens med specialudstyr, som sikrer effektiv rensning uden brug af stiger. Vi anvender støvsugning fra jorden med teleskopsystem og kamerainspektion, hvilket minimerer risiko for skade.

13.2 Opmåling og fakturering

Inden rensning foretages en opmåling og inspektion af arealet. Fakturering sker ud fra faktisk antal rensede løbende meter.

  • Mindstepris: 10 løbende meter + opstartstillæg

  • Ved op til 10 meter ekstra eller maks. 1.500 kr. inkl. moms, udføres arbejdet uden særskilt godkendelse

  • Ved større afvigelser kontaktes kunden før udførelse

  • Ordrebekræftelsen er et estimat – ikke en bindende pris

13.3 Klargøring – kundens ansvar

Du skal som kunde sikre følgende før ankomst:

  • Fri adgang til alle tagrender

  • Ryddet areal omkring arbejdsstedet (min. 10 meter)

  • Adgang til strømforsyning (vi medbringer evt. generator)

  • Meddel os, hvis der er særlige forhold (hund, låste porte, adgangskoder mv.)

13.4 Vejrforhold og udsættelse

Vi kan ikke rense tagrender ved frost eller isdannelser.
Hvis vejret forhindrer udførelse, kontakter vi dig og udskyder arbejdet.

13.5 Ansvar og begrænsninger

PowerRens kan ikke gøres ansvarlig for:

  • Eksisterende skader, utætheder eller mørnede tagrender

  • Begrænset adgang til skjulte tagrender, nedløb eller brønde

  • Net i tagrender, der begrænser adgangen – ønskes de fjernet, sker det mod tillæg

  • Ikke 100% fjernelse af hårdnakket materiale eller svært tilgængelige sektioner

  • Vandansamlinger eller manglende fald, da det er et anlægsproblem

13.6 Reklamation og frister

Reklamation skal ske skriftligt til info@power-rens.dk senest 48 timer efter udførelse. Vedhæft gerne billeder.
Vi vurderer reklamationer individuelt og planlægger evt. udbedring hurtigst muligt.

13.7 Ekstraarbejde og meromkostninger

Følgende kan medføre tillæg:

  • Fjernelse af net eller overdækning

  • Afdækning af glas, udhæng og lignende

  • Rydning af adgangsareal (800 kr. pr. påbegyndt time)

  • Nedvask af glas med kalkfrit vand (tilbydes særskilt)

Vi foretager ikke reparationer på tagrender, nedløb eller tilstødende konstruktioner.

13.8 Strøm og adgang

Ved manglende strømforsyning informeres vi hurtigst muligt.
Alle strømforbrug og adgangsforhold er kundens ansvar. Hvis adgang eller strøm mangler uden forudgående aftale, kan arbejdet udsættes eller pålægges ekstraomkostninger.

14.1 

Gennemgang og opmåling Inden arbejdet påbegyndes, foretages en gennemgang og kontrolopmåling af arealet, samt eventuelle andre overflader afhængigt af ordren. Er kunden ikke hjemme på dagen for udførelse, er det et krav, at kunden er tilgængelig telefonisk.

Fakturering baseres altid på den faktiske kontrolopmåling, medmindre andet er skriftligt aftalt forud. Der er en mindstepris svarende til 40 m² samt opstartstillæg.

Ordrebekræftelsen fungerer som et estimat, fastsat ud fra bedste skøn. Ønskes en eksakt pris, opfordres kunden til at rekvirere en fysisk besigtigelse forud for udførelsen.

14.2 

Merarbejde ved afvigelser fra estimat Hvis kontrolopmålingen viser op til 10 m² ekstra i forhold til det estimerede, og/eller merarbejde (fx uforudset fremkommelighed eller ekstra kantarealer):

  • Arbejdet påbegyndes uden yderligere godkendelse.

  • Der kan faktureres op til 1.500 kr. inkl. moms uden yderligere samtykke.

Ved afvigelser over 10 m² eller merarbejde ud over 1.500 kr.:

  • Kunden kontaktes pr. telefon med pris og muligheder.

  • Kunden kan acceptere merarbejdet eller fravælge det.

  • Ved fuld aflysning på dagen gælder afbestillingsvilkårene.

Ved lavere opmåling end estimeret, fortsætter arbejdet som planlagt.

14.3

Forberedelser fra kundens side Følgende skal være opfyldt før vi ankommer:

  • Fuld adgang til arealet (port, koder, nøgle etc. skal være aftalt).

  • Vandforsyning (minimum 15 liter/min). Hvis udendørs hane ikke er tilgængelig, kan indendørs alternativ anvendes.

  • Parkering tæt ved arbejdsområdet (max. 50 m).

  • Arealet skal være ryddet for møbler, krukker, dyr mv. (minimum 10 meter).

  • Større bevoksning og højt ukrudt skal være fjernet.

14.4

Ansvarsbegrænsninger og indsigelser

14.4.1 Indsigelser Alle reklamationer skal ske skriftligt til info@power-rens.dk senest 48 timer efter behandlingens udførelse. Billeder bedes vedlagt. Vi bestræber os på hurtig behandling.

14.4.2

Behandlingseffekt og servicefrekvens Effekten af ukrudtsbekæmpelse afhænger af de lokale forhold. Vi anbefaler 3-6 behandlinger årligt i vækstsæsonen. Der gives ingen garanti ved manglende følgen af anbefaling.

14.4.3

Fjernelse af ukrudt Opsamling og bortskaffelse af ukrudt er ikke inkluderet, medmindre dette er tilvalgt.

14.4.4

Belægningens tilstand Vi tager ikke ansvar for skade på skrøbelige eller slidte fliser, herunder frostsprængninger, revner eller porøsitet, der bliver synlig efter behandlingen.

14.4.5

Afløb og kloakering Vi kan ikke holdes ansvarlige for tilstoppede afløb og kloakker som følge af opskyllet snavs. Udbedring sker for kundens regning.

14.4.6

Udskridning og ustabilitet Ved fjernelse af fugemateriale kan midlertidig ustabilitet forekomme. Vi anbefaler fugesand efter behandlingen, hvilket kan tilkøbes.

14.4.7

Vandskader og elektronik Kunden skal sikre at elektroniske enheder og tætninger (fx robotplæneklippere, el-udtag) er beskyttet. PowerRens påtager sig intet ansvar for skader herpå.

14.4.8

Pool Ved behandling nær pool kan affald utilsigtet havne i bassinet. Rengøring heraf er kundens ansvar.

14.5 

Tekniske forudsætninger Vi bruger op til 50 meter vand- og trykslange. Ved større afstande bedes dette oplyst på forhånd. Vi medbringer udstyr til tilkobling på alle standard vandforsyninger. Ved behov for el kan dette tilkobles hos kunden, ellers medbringes generator.

Scroll to Top